28.10.06

Beste tante

Vergis ik mij of zag ik vorige week met je chili con carne boy door de donkere straten in de stad razen? Ik moet het je nageven, er zit een lekkere vaart in je leven. Ik herkende je gekleurde manen die energiek wapperden in de zilte avondlucht. Ik zwaaide nog vlug naar jullie maar de aftandse cabrio was reeds in de horizon verdwenen. Een gemiste kans, jammer. Jullie hadden waarschijnlijk weinig tijd om even halt te houden. De combi van de plaatselijke sjampetters tufte jullie gezwind na. Rock en roll tante. Nog steeds de rebel van de buurt. Het spijt me dan ook dat ik de agenten luidkeels nariep: Laat mijn tante met rust jullie flikkers! De heren van de publieke orde maakten rechtsomkeer en zaten mij op de hielen. Ik te voet, zij met hun camionet, het was een verloren strijd. Ze grepen me, namen me mee naar een muf kantoor. Ze vroegen me uit over Aziaten en illegale mensenhandel. Ik zei dat ik van niets wist maar toen herkenden ze me: “Ben jij niet die kerel van die fantastische blog?” “Hey het is Tiger!” Ze legden al vlug de link met mijn posts over Frederico en jullie overhaast huwelijk. Mijn verzet brak.

Tante, je bent nu reeds enkele dagen spoorloos. Oma en opa vroegen me je te laten weten dat alles goed gaat. Er staat een bussel prei klaar voor je in het berghok achteraan. De sleutel onder de mat van de buren, je weet de weg heus wel.

Tante, waar je ook bent, met of zonder mister Calcutta, hou vol.
Wat je ook doet, geen paniek en ga op een aanvaardbaar uur gaan slapen.

Ik mis je, Tiger.

No comments: