9.10.06

Citaat

Vandaag las ik een zinnetje van onze norse vriend Nietzsche.

"Verscheidene mensen, meer in het bijzonder vrouwen, kennen de verveling niet, omdat ze nooit behoorlijk hebben leren werken."

Los van zijn seksistische ondertoon (de man provoceerde natuurlijk) suste het me wat. Elke vakantie van mijn kindertijd was volgens deze logica dus een periode waarin ik gewaar werd dat ik heel efficiƫnt had gewerkt, misschien wel te hard had opgelet en teveel mijn vinger had opgestoken! Ik had het moeten weten!

3 comments:

Anonymous said...

Misschien moet het eerder zijn : "Verscheidene mensen, meer in het bijzonder vrouwen, kennen de verveling niet, omdat ze altijd hard aan het werken zijn?"
Ofwel is verveling gewoon inherent aan de postmoderne conditie (man, how smart does that sound!), of om het met onze andere seksistische vriend Marsman te zeggen :
Heimwee
De tijden zijn zwart.
wij zijn eeuwen en eeuwen te laat geboren.
in een mantel gehuld, door een
engel op weerlichten doortocht verloren
en door het onuitroeibaar heimwee vervuld
den Koning te zien voor Wien ik had willen strijden,
schrijd ik naar den Dood

en die een krijgsman had willen zijn
in de harstochtelijkste aller tijden,
moet nu in late verwilderde woorden gewagen
van eeuwen, die versomberden tot verhalen
– duister en vurig – van Kruistochten
en Kathedralen. –

(ps sorry voor de lange comment, maar elk excuus om Marsman te citeren is goed voor mij:-))

Unknown said...

vreemd genoeg verveel ik mij soms
en nog vreemder, vrouw ben ik

Unknown said...

vreemd genoeg verveel ik mij soms
en nog vreemder, vrouw ben ik