22.8.06

Liefste tante

Deze namiddag ben ik toevallig eens binnen gewipt bij oma en opa. Ze straalden, de tijd leek even niet aan hen voorbij te gaan. De trip naar Azië heeft hen duidelijk goed gedaan. Het ganse relaas van uw enigzinds verrassend huwelijk kon ik tweestemmig aanhoren, Frederiek noemen ze uw gelukkige. ‘Tis nen schone jongen, hij ziet er enkel wat jong uit met zijn vreemde snor’ voegden ze er stiekem aan toe. Mijn hersenpan gaf hen gelijk, mijn lippen bleven onbewogen. Ze maken zich wel wat zorgen over de nieuwe onrusten die zijn uitgebroken tussen de rebellen en het leger. Ik stelde hen gerust, Ik vertelde dat Frederico het nieuwe exportproduct van Sri Lanka wordt, hét uithangbord van de westerse bodemdrift die zijn land deze dagen ten toon spreidt. Ook al begrepen ze niet echt dat ik de waarheid wat geweld aan deed, het kon hen toch op andere gedachten brengen. Ik kan me niet aan de indruk doen dat we allemaal wel eens iets maskeren.
Zo werd mij verteld dat de familie van uw Sushi Boy nogal veel vragen stelde over de legimiteit van de witte jurk waar U zich in verschool. U kon gelukkig op de verbale steun rekenen van oma, die ondanks haar gebrekkig Spaans (‘olé torreador’) U van alle laster ontdeed. Niets mocht dit huwelijk in de weg staan en zeker geen terechte beschuldigen. Maar wat nu met
Kenny?
Tante, kaart het bestaan van dit kind aan dat dit naast mij ligt te schreien, de geur van zijn stront wordt steeds vaker ondraagbaar. Verzin er iets op, zeg dat hij een vondeling was. Ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat Frederico goedgelovig is, hij lacht zo schrijnend mooi op de foto’s. Ook dit moet de jongen zonder argwaan kunnen slikken.
Ik zie je in elk geval weldra terug. Geniet van je huwelijksreis. Paradeer er lekker op los, het is je gegund. Vakanties waren te vaak een alibi om met de animatras aan te pappen, je bent nu een volwassen vrouw, eentje met engagement.

Ik blijf op je wachten. Samen met Kenny.
Tiger.

No comments: