28.6.07

De tomaat

Waarom ik zo weinig schrijf de laatste tijd?
- Omdat de moessonregen al weken neerzeikt in de jungle.
- Omdat de jacht dreigt ten ondergaan aan onverschilligheid.
- En omdat ik wacht tot mijn broer durft te bekennen dat hij mijn blog bezoekt en zijn antwoord op de hamvraag Wat is het verschil tussen groenten en fruit? post.

Ik breek er al nu dagen mijn hoofd over. Is dat dan echt enkel maar een normatief onderscheid, is dit pure willekeur? Waarom is een tomaat geen fruit? Alles wijst in de richting van een moeilijk te vatten biologisch onderscheid dat toch wel verregaande invloed uitoefent op de inrichting van de supermarkt.

3 comments:

Anonymous said...

Ja, Tiger...

Het is echt de hamvraag van de 21e eeuw.

Misschien vinden we wel het antwoord in de 'pitconstructie'. De pitconstructie van fruit is ingewikkelder. Ik denk er nu net aan, is er wel een groente die een pit heeft?

Tiger said...

Haha broerie, lees de pagina op wikipedia hierover. What a mess. The government srewed us! Het is allemaal lucht, een fabel van overheidswege. Revolte revolte! Elk neme één kassei en bestorme het koninklijk paleis!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verschil_tussen_groente_en_fruit

Anonymous said...

Mja misschien... Edoch, mijn "pit" theorie vind ik beter