2.7.07

digital narcicissm

http://www.youtube.com/watch?v=neTLGwyF5oQ

If we’re going to use the internet as a self-publicating platform, we nééd to have something to say. Otherwise it degenerates into a state of digital narcicissm where everything simply becomes a reflection of ourselves."
Fuck, Andrew Keen heeft Tiger volledig door... Maar eerst even duidelijkheid scheppen in deze post, we willen de man toch even ter woord staan.

Beste lezers, er is een schitterend boek uit "Cult of the Amateur - How Today’s Internet Is Killing Our Culture" by Andrew Keen. Het gaat over blogs, over youtube, wikipedia, flickr, en het haalt het bloed vanonder vele van mijn collega's nagel. Het zijn de dingen waar jullie, tijgers, aan verslaafd zijn. Wij tijgers? Ja hoor, in elk van jullie schuilt ook wel een tiger, geef dit nu maar lekker toe.

Maar geen paniek, Tiger kan de discussie te baas op waarachtig visionaire basis (gans dit debat lijkt dan ook enorm op het suburbanisme en lage huiscultuur-debat)met een waarheid als een klok: Wanneer de storm immers het hevig woedt, loopt er steeds een marketeer mee weg.
Te verwachten de eerstkomende jaren zijn een Taschenboek over ugly homemade websites (als ik eerlijk ben, heb ik er reeds een paar in mijn favorieten staan), een recyclage van deze stijl in new urban magazines en de opkomst van een retro-blog stijl. U weze gewaarschuwd.

En nu allen naar Alex zijn fantastische blog. Ik werk intussen aan mijn collectie verder.

1 comment:

Anonymous said...

Merci voor uw bijdrage tot de discussie, ik weet niet of ze bij Taschen snel op uw voorstel zullen springen, maar het is in ieder geval een interessant onderwerp, voer voor afstudeerprojecten ook!

Ik merk echter wel dat je de "http://" vergeten bent bij het linken ;)