7.6.07

Golden Boys

Tiger houdt van zijn metgezellen en is daarom ook bezorgd wanneer het wat minder gaat met zíjn helden.

Golden Boy Frank VDB werd woensdag opgenomen in het ziekenhuis hier wat verder. Na een mislukte zelfmoordpoging dan nog wel.

Mijn vriendschap met de Golden Boy is gebaseerd op dat ene memorabele stuk sportgeschiedenis (iedereen, nou ja iedereen van tel weet dit nog): Op de zwaarste helling van Luik-Bastenaken-Luik 1999 demarreerde Frank uit het peloton op een nog steeds onnavolgbare wijze. Michele Bartoli, de topfavoriet die voorop zat, keek hij minachtend recht in de ogen en trok daarna genadeloos door. Weg was ie. VDB won. Ik was toen 16 en reed nooit met de fiets naar school.
Sporza koplettert als reactie of zijn zelfmoordpoging: "Frank was helemaal alleen in zijn hoofd"


Wie is dat niet beste Sporza?

1 comment:

Unknown said...

omdat ik van tel ben weet ik dit nog, het memorabele moment staat op mijn netvlies gebrand. vergeet ook niet dat pijnlijk moment toen de jonge vdb in één of andere tour op een ijskoude zomerdag minuten na anderen bovenkwam op een grote alpenberg. helemaal alleen in zijn hoodf...