8.12.06

Danke Rainer

Hasselt - Ostend - Gent - Brussels - Waregem - Leuven - Antwerpen - Barcelona - Turnhout - Amstelveen - Brugge - Vilvoorde - The Hague - Berlin - Izegem - Buenos Aires

Dit is echt te gek voor woorden. Ik heb dus internationale bezoekers. Al is de Spaanse niet echt zo buitenlands, nietwaar Kim?
Ook nog een dankwoordje aan Rainer aus Baiern. Fritz, das ist toll!
Jammer genoeg kan ik hem niet uitvoeriger het lof toezwaaien. Mijn kennis van het Duits is gedeterimineerd door de herinnering aan Dhr. De Wispelaere die me twee jaar lang in de showbizzschool van Waregem betoverde met Robocop-bewegingen (even houterig, even dodelijk) en daarnaast nog de tijd vond om ons de meest krankzinnige zinnetjes in het hoofd te prenten.
Die Kinder die zum ersten Male zu Schüle gehen, bekommen eine Schultüte gefüllt mit Sussichkeiten und Geschenken.
Of: De kinderen die de eerste dag naar school gaan, krijgen een puntzak gevuld met zoetigheden en geschenken.
Levensmotto’s als deze zijn een uitstervend literair ras, die ik dan ook graag met iedereen deel telkens ik de Duitse taal aanhoor.


Beste lezers, dank bij deze dus maar in unisono Rainer.
Danke Rainer!

No comments: