16.3.07

Baanbrekende ontdekking in Leuven

Er zit een inherent inertie in elk van ons. Het menselijk lichaam is niet in staat om evoluties in de natuur voldoende gestalte te geven in onze perceptie. Vooral niet op existenzfeestjes.
Gisteren was dit fenomeen terug frappant. Er werd mij een peilloos besef gewaar dat de wereld steeds jonger wordt. Dit tart elke natuurkundige wet: tijd is immers lineair in één richting, maar toch is het zo. Barmannen en barmeisjes gaan er steeds jonger uitzien. Elk jaar terug. Daarenboven komt de zon ook steeds vroeger en vroeger op. Vroeger was het vooral zaak om door te bijten en een geschikte weg doorheen de nacht te zoeken. Nu volstaat het om een poosje te kletsen, even sierlijk de beentjes te schudden en hop, het is weer ochtend en de koffiekoeken worden aangesleept. Onhou dit: de wereld wordt er jonger. Rimpels verdwijnen. Het eigen ik was even terug de maat van alle dingen.

4 comments:

Anonymous said...

hee tiger tre...

en ook de rest

Tiger said...

geweldig jeroen
t t t t

Buttercupbaby said...

Bollocks, ik was er niet bij... Ik heb nochtans -blijkbaar- ook nood aan verjonging. Ik ben dit weekend (door een snotneus van 18 nota bene) 24 jaar geschat. Ik was volledig van de kaart, totdat er mij een licht opging... binnen een maand of twee ben ik daadwerkelijk 24...
En toch... ze hebben me altijd een jaar of 6 jonger geschat, het is dus even wennen... Ik word oud...

Unknown said...

jep, je hebt gelijk, "het" wordt jonger, maar heb je gezien wie er op het eind nog stond... omdat ophouden met dansen nooit lukt